workshop ondernemen voor trouwfotografen

Bedrijfsstrategie en marketing voor trouwfotografen

Workshop ondernemen voor trouwfotografen

Fotograferen is gewoon ontzettend leuk. Je bent uit passie gaan fotograferen en met het fotograferen van bruiloften kan je volledig je ei kwijt. Het is gewoon fantastisch, en je zou niets liever willen doen! (Logisch, ik herken dit gevoel) De eerste bruiloften kreeg je relatief makkelijk, dit ging via familie en kennissen, maar daarna werd het lastiger. Zelfs zo lastig dat je jezelf, ieder jaar in januari afvraagt waar de boekingen blijven voor het nieuwe seizoen. Je vraagt jezelf hardop af of je wel goed genoeg bent en hoe je aan nieuwe klanten komt. Waarom heb je zo weinig boekingen? Wat heb je precies aan marketing gedaan afgelopen jaar? Heb je wel de dingen toegepast waardoor je wel klanten kunt krijgen?

Workshop ondernemen voor trouwfotografen

Het is fantastisch om de liefde op een bruiloft te mogen fotograferen!

Marketing is een continue proces en voor een trouwfotograaf ontzettend belangrijk. Een bruidspaar trouwt ten slotte maar één keer en is dus maar één keer klant. Je moet je marketing en business strategie goed op orde hebben om steeds een nieuwe groep bruidsparen tot klant te maken. Ondernemen is niet vies, het is juist essentieel om als fotograaf je hoofd bovenwater te houden en als je het goed doet zelfs een ontzettend leuk proces.

 

Lees verder over de workshop ondernemen voor trouwfotografen

 

Workshop marketing en ondernemen voor fotografen

Ben je klaar voor onze beste workshop ondernemen voor trouwfotografen ooit?!

Als fotograaf kan je volledig opgaan in het invullen van details binnen je bedrijf, hierdoor zie je al snel één belangrijk onderdeel over het hoofd. Dit overkomt veel fotografen, waardoor je in een concurrentie strijd belandt die ervoor zorgt dat klanten voornamelijk op prijs selecteren en jij als fotograaf de urgentie ervaart om steeds meer service te bieden voor het zelfde geld. Een race die niet al te lang vol te houden is en na enkele jaren stoppen veel fotografen dan ook geheel met zelfstandig ondernemen of ze zoeken er een baan in loondienst naast.

Zonde! Wij geloven dat plezier in je werk voorop staat en dat je van fotografie wel degelijk je hoofdinkomen kunt maken! Het is zelfs mogelijk om in 3 jaar tijd een omzet van €15.000 te laten groeien naar €100.000 per jaar. Tijdens de workshop marketing en ondernemen voor fotografen vertellen we je hier alles over. We gaan niet uit van één enkel succes verhaal wat je één op één moet kopiëren om ook ‘succesvol’ te kunnen zijn. We geloven in een aanpak die je kunt afstemmen op je persoonlijke situatie. Een plan werkt namelijk alleen als het écht bij jou past.

Waar gaat de workshop marketing en ondernemen over?

  • Hoe je als fotograaf je omzet van € 15.000 in 3 jaar kunt laten groeien naar € 100.000
  • Met welke techniek je concurrenten een stap voor bent omdat ze deze zelf niet toepassen
  • Hoe je van je hobby je werkt maakt met als uitgangspunt plezier en passie ervaren in je werk
  • Wat de nieuwste marketing trend van dit moment is
  • Hoe jij als fotograaf het verschil maakt in een markt vol concurrenten
  • Waarom investeren in social media weggegooid geld is als je dit ene element overslaat
  • Wat het nummer 1 ingredient is in je bedrijf om succesvol te kunnen ondernemen
  • Weet wat je waard bent en welke prijs je kunt vragen

 

Lees alles over de workshop marketing en ondernemen voor fotografen